miércoles, noviembre 19, 2008

Trepitjant història...

Diumenge, al forn de pa, i mentre que faig cua, agafo la gacetilla municipal. Una noticia :

"Dins de les jornades "A les armes, colomencs!" commemoratives dels bicentenari de la Guerra del Francès (1808-2008) a Santa Coloma de Gramenet, el Museu Torre Balldovina ha programat una visita guiada al Pla del Campament...

En un recorregut pel arc de la serralada de Marina, s'explicarà els fet ocorreguts in situ al Pla del Campament, zona situada al voltant del Monestir de Sant Jeroni de Murtra i al planell de les Ermites (de Sant Onofre i Sant Climent) i fins al Puig Castellar, on hi havia establert un important contingent de miquelets comandats pel general Milans del Bosch..."

I la noticia continua explicant que la zona on habitualment entreno i em deixo el fetge era una zona estratègica per a atacar els destacaments de tropes napoleòniques situats al pla de Barcelona, primer per la seva posició en alt i per les zones boscoses de la Conreria.

Lo dit, trepitjant història. Qui m'ho havia de dir...

4 comentarios:

Anónimo dijo...

Fins i tot l'altre dia em vaig assebentar que al parc Güell havien unes mines (ara no recordo de que), i que l'ajuntament o ha tapat l'entrada o l'anu.lat. Hauré de trucar al doctor Jones

Pep dijo...

Per aquella zona suposo que deuen quedar túnels, i l'Ajuntament els va tapar. Diria que a prop de l'entrada de darrera de l'Escola Virolai hi havia una entrada...

A l'altre turó (la muntanya pelada) queden restes d'antigues bateries...

(és que era el meu barri... :-))

Luigi dijo...

No escarbeu massa que jo hi anava a enterrar la sardina allà St.Jeroni...

ROBERTINELMALO dijo...

Mira que te habia perdido la pista desde el Ironterra y de casualidad encuentro tu blog.
Pues eso, que un saludo.